Kwasy omega 3 inaczej Nienasycone kwasy tłuszczowe, do tej grupy zaliczane są kwasy wielonienasycone : kwas α-linolenowy (ALA), Kwas dokozaheksaenowy (DHA), Kwas eikozapentaenowy (EPA). Źródłem kwasów EPA i DHA jest tłuszcz pochodzący z ryb, owoce morza i glony morskie. Spożycie ryb i owoców wśród polaków jest na tyle niskie, że należy rozważyć suplementację kwasami omega 3.

Kwasy omega 3 mają bardzo duży wpływ na nasze zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Wpływają korzystnie na wrażliwość insulinowa, potrafią obniżyć poziom insuliny i poprawia insulinowrażliwość. U osób otyłych mogą hamować łaknienie u osób z prawidlowa waga moga zwiększać apetyt. Kwasy omega 3 są w stanie zredukować ilość trójglicerydów we krwi, co wpływa korzystnie na Układ sercowo-naczyniowy. Mają także korzystny wpływ na skórę, mogą zmniejszać ryzyko poparzeń i działać profilaktycznie na nowotwory skóry.

Suplementacja kwasami omega 3 ma korzystny wpływ na zmniejszanie się stanów zapalnych organizmu. Są przydatne w walce ze stanami zapalnymi jelit i reumatoidalnym zapaleniem stawów. Są niezbędne w prawidłowej pracy mózgu,i mają działanie neuroprotekcyjne.

Kwasy omega 3 są niezbędne w diecie człowieka, spożywanie ich ma bardzo wiele korzyści dzienne zapotrzebowanie to ok. 250 mg kwasu epa i dha.

Paweł Juraszek

Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, byłym zawodnikiem drugiej ligi Gliwickiego Towarzystwa Koszykówki. Pracował również jako trener grup młodzieżowych i przygotowania siłowego drużyny seniorów. Jego życiową pasją jest sport, szczególnie koszykówka, strzelectwo sportowe, podnoszenie ciężarów, snowboard oraz wiele innych.